JURANG USIA BUKAN PENGHALANG CINTA ALIFF AZIZ DAN ANNE NGASRI



“Aliff tak nafikan. Kalau selindung-selindung akan jadi andaian bukan-bukan. Aliff sedang mengenali hati budi Anne . It’s a positive relationship,” kata penyanyi kelahiran Singapura Aliff Aziz, membuka cerita kepada Melodi semalam tentang hubungannya dengan pelakon-pengarah Anne Ngasri.

“Di Malaysia, Aliff tiada family. Family Aliff di Singapura. Anne-lah yang paling banyak mengambil berat. Aliff tak nafi memang keluar dengan Anne and I don’t see any problems with it. Kami tak selindung.”
Sambung Anne, “Saya tak nafikan saya sangat rapat dan selesa dengan Aliff. Tetapi saya belum meletakkan apa-apa status pada perhubungan kita.”
Ditanya tentang jurang usia tujuh tahun antara mereka, Anne, 27, memberitahu, “Saya tidak menitikberatkan tentang usia. Saya hanya fikirkan tentang keserasian. Ini semua kerja Tuhan. Saya hanya doakan yang terbaik.”
Bagi Aliff, usia dan status itu tidak sepatutnya dijadikan ukuran untuk menilai seseorang. Katanya, ini semua pucuk pangkal diri sendiri.

“Aliff memang selesa dengan Anne, dengan usianya yang matang dan pengalaman hidupnya. She can teach me a lot of things.”
Tetapi bagaimana pula tuduhan bahawa Aliff seorang kaki mabuk, kaki perempuan dan sebagainya?
“Saya bukan Tuhan untuk menghukum Aliff dan kesilapannya. Saya hanya tunjukkan jalan terbaik padanya. Bukan nak kata saya pandai atau baik tetapi sebagai teman yang rapat dengannya, selagi saya rasa hubungan kami adalah positif, saya rasa saya tidak menunjukkan benda-benda tidak baik pada dia,” jelas Anne.

Tambah Aliff, setelah berkawan dengan Anne, dia banyak menunjukkan Aliff ke arah kebaikan. Hinggakan ibubapanya juga gembira bila melihat dia lebih tumpukan perhatian terhadap perkara-perkara yang lebih penting.
“Kita tak boleh stop kata-kata orang. Mungkin Aliff dah banyak portray yang bukan-bukan. I’m an adult now and it’s time for me to portray a better side.”
Bagi Anne, mereka yang mengata sebenarnya mengambil berat tentang hubungannya dan Aliff. “Saya tak salahkan mereka untuk memberi pandangan.”

Leave a respond

Post a Comment